طرح یاریگران زندگی در ۲۰ درصد مدارس استان اردبیل اجرا شد

طرح یاریگران زندگی در ۲۰ درصد مدارس استان اردبیل اجرا شد

 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش گفت: طرح یاریگران زندگی در راستای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در ۲۰ درصد مدارس این استان در حال انجام است.

طرح یاریگران زندگی در ۲۰ درصد مدارس استان اردبیل اجرا شد
طرح یاریگران زندگی در ۲۰ درصد مدارس استان اردبیل اجرا شد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا ، سیدغلامحسن خلیلی موسوی اظهارداشت: این طرح با ارتقای مهارت‌های خودکنترلی و مسوولیت‌پذیری اجتماعی دانش‌آموزان به همراه جلب مشارکت و مداخله موثر اولیا و مربیان و تشکل‌های دانش‌آموزی، بیش از گذشته زمینه ارتقای عوامل محافظ و کاهش عوامل خطر در مدارس را فراهم خواهد کرد.

وی مهم‌ترین هدف این طرح را ارتقای مهارت‌های بازدارندگی و صیانت در کانون‌های دانش‌آموزی و افزایش قدرت “نه گفتن” در بین دانش‌آموزان با اولویت پیشگیری از اعتیاد ذکر کرد.

او همچنین به برگزاری کلاس‌های آموزشی برای اجرای مطلوب طرح کانون یاریگران زندگی در ۵۰۰ آموزشگاه استان اشاره کرد و افزود: مبارزه با مواد مخدر وظیفه دستگاه خاصی نیست بلکه وظیفه همگانی برای مصون‌سازی جامعه از آفت اعتیاد و کمک به رشد و توسعه و بالندگی ایران اسلامی است و آموزش و پرورش استان آماده همکاری همه‌جانبه با شرکای اجتماعی خود می‌باشد.

به گزارش ایرنا ،مهرماه امسال ۲۵۰ هزار دانش‌آموز پایه‌های پیش‌دبستانی تا دبیرستان با حضور در حدود ۱۰ هزار کلاس درس آماده‌سازی شده در سه هزار و ۴۰۰ واحد آموزشی استان اردبیل سال تحصیلی جدید را شروع کرده‌اند.

مسوولان استان اردبیل از چندی پیش افزایش اعتیاد را نگران‌کننده دانسته و بر مشارکت همگانی برای برای پیشگیری از آن تاکید می‌کنند.

به گفته آنها ،سن اعتیاد در استان کاهش یافته و خانواده‌ها باید بیشتر مراقب فرزندان خود و نحوه ارتباطات آنها با دوستان در بیرون از خانه باشند.

خطر تغییر مصرف مواد مخدر از مواد سنتی به صنعتی جدی است و کشفیات در استان نشانگر روی آوری سودجویان به سمت توزیع مخدرهای صنعتی و نیمه‌صنعتی در جامعه است.

label, ,

About the author